A Digi Kft. és az NKM Energia Zrt. nevében próbálnak hozzáférni az adatainkhoz.
Úgy tűnik, az ilyesmi sosem megy ki a divatból, újabb és újabb csalási kísérletek jelennek meg.
Az első pillantásra valódinak tűnő elektronikus kamuszámlák az aktuális havi díjfizetésről tájékoztatnak, amit a leírás szerint a mellékelt linken be is lehet fizetni.
Ezek az átirányítások azonban nem a feladóként feltüntetett szolgáltató oldalára vezetnek, hanem jelen esetben a gateportals.com-ra és a karpataljaiadatbank.net-re. Aki itt jóhiszeműen megadja az adatait, már a csalók áldozatává is vált, ahogy a fiktív nyereményjátékra és az ingyen telefonra jelentkezők is.
Sokan már rutinosan kiszűrik az ilyen és ezekhez hasonló átveréseket, de a dörzsölt svindlerek is folyamatosan megújulnak és a tapasztalatlanabb, naivabb felhasználókra vadásznak. Úgy tűnik a nigériai hercegek ideje leáldozott, mostanság egyre több hivatalos, közműves vagy más szolgáltató cég nevében próbálkoznak.
Honnan lehet kiszűrni a csalókat az avatatlan szemeknek?
Az elektronikus díjfizetéshez a szolgáltatók általában a számlabefizető nevéhez címzik a levelet! Nem csak ‘Tisztelt Ügyfelünk!’ vagy ‘Kedves Partnerünk!’, hanem ‘Tisztelt Példa János!’.
A nagyvállalatok mindig saját, hivatalos címről kommunikálnak! A küldő azonosítója, majd kukac és a domain követik egymást. Mondjuk az ugyfelszolgalat@digi.hu egy valós cím, szemben a digi@freemail.hu, vagy nkm@astecpos.ie már ránézésre is gyanút keltő címeivel.
Mielőtt megadnánk a személyes adatainkat, nézzük át a hivatalosnak tűnő oldalakat is! A szélhámosok rafináltságát bizonyítja, hogy sokszor megszólalásig hasonlítanak a csalók oldalai az eredetiekre, bár apróbb eltérések felfedezhetőek. Sok cég közleményt is ad ki a nevükben garázdálkodó csalókról, ahol jelzik, hogy mire figyeljenek oda az emberek.
Figyeljünk oda a virtuális postaládánkra is!